פרות קדושות על המנגל – שחקן ה NBA הגדול בכל הזמנים!

חפרתי לעצמי בור הפעם כי אני הולך להרוג 2 פרות שמנות במיוחד לכבוד תחילת השבוע.

מיהו שחקן ה NBA הגדול בכל הזמנים?
אני בטוח שהתשובות יתחלקו בין מייקל ג'ורדון הווינר המושלם לבין ביל ראסל השחקן בעל מספר האליפויות הגדול בכל הזמנים.. אני מקווה שאחרי שתגמרו את הטור, תסכימו לאכול את הסטייק הזה.

למה לא ראסל? ביל ראסל היה נשק לא נורמלי בחסימות ובחלוקת כדורים, אבל ביל ראסל לא היה השחקן החשוב ביותר והמוציא לפועל של בוסטון של שנות ה-60 זה היה קוזי. והסנטר הגדול ביותר בזמנו היה וילט הענק. אז איך ניקח את ראסל בתור השחקן הגדול ביותר ב NBA? בטח שהיה מאז גם את ג'ורדון שידע לשים סל און קול.  רק שמייקל לא היה שחקן כדורסל בתחילת הדרך הוא היה סוליסט, וכאשר הוא למד לסמוך על החברים שלו הוא נהיה בלתי ניתן לעצירה. אז מייקל כמעט ללא ויכוח היה שחקן הכדורסל הטוב בכל הזמנים – אבל האומנם שחקן ה NBA הגדול בכל הזמנים יכול באמצע שושלת מפוארת לקחת הפסקה של שנה וחצי לטובת גחמה אישית ועדיין לייצג את ה NBA  כגדול בכל הזמנים?  לא היינו מצפים מהשחקן הגדול בכל הזמנים להיות דומיננטי בקולג'ים, בתחילת הקריירה באמצע הקריירה ובסופה? לקלוע מספר נקודות בלתי ייאמן, להחזיק נשק בלתי עציר ולהיות דומיננטי ב-3 קבוצות לפחות ??

לכן על אף גדולתו של הוד גדולתו יש שחקן שפשוט חייב להיות שחקן ה NBA  הגדול בכל הזמנים.

לפני שאציג אותו הנה רשימת השיאים שהוא מחזיק כיאה לשחקן ה NBA הגדול בכל הזמנים:

–          מספר הדקות הגדול ביותר בליגה ובפלייאוף (עד השנה)

–          מספר הנקודות הגדול ביותר

–          מספר החסימות הרב ביותר

–          מספר הופעות האול סטאר הגדול ביותר

–          6 פעמים MVP

–          6 טבעות אליפות

–          10 סדרות גמר

–          3 אליפיות קולג' רצופות

–          2 אליפויות כעוזר מאמן

–          והנחית מטוס בלי רשיון טיסה !

קבלו את הלייקר הגדול בכל הזמנים, וסליחה מקובי, מג'יק וצ'מברלין יש מקום רק לקרים אבדול ג'אבר אחד.

קארים התחיל כפרננדו לואיס אלסנדור כילד גבוה ורזה מניו יורק. הוא בחר לשחק רחוק מהבית ב UCLA של ג'ון וודן בתקופה שהדאנק היה מחוץ לחוק. בגלל זה הוא פיתח את הסקיי הוק לדרגת אומנות. יד ישרה מעל הראש רק המפרק והאצבעות זזות. סוויש בטוח בכל פעם. זריקה שאי אפשר להגן מפנייה, בטח ובטח שהמוציא לפועל הוא 210 ס"מ.

אלסינדור הוביל את UCLA ל -3 אליפויות רצופות ואז נבחר ע"י הקבוצה החדשה ממילווקי.

צ'מברלין וויליס ריד היו הבריונים של השכונה אבל בשנה השנייה הגיע ביג O – אוסקר רובינסון וביחד הם חלקו את המגרש לשמאל וימין וביחד אם משחק ריצה פשוט מטורף שיגעו את הליגה. אליפות ב 71 וסגנות ב 74.

בשנת 76 קארים מגיע לקבוצה משתקמת בלייקרס וב 79 מגיע מאג'יק ביחד הם מובילים את קבוצת הכדורסל הטובה ביותר עד אז. שוה התקפת ריצה ושהכל נתקע. מגיק מהאמצע מוציא כדור לכתף שמאל לקארים שעולה לסקיי הוק. הנקודות בקופה.

קארים מנצח עם רגל נקועה את משחק חמש בפילי, בשביל שמגיק ייקח את הסדרה במשחק -7 בלתי נשכח כמספר – 5. שנת 82 סגנות לפילי. 84 סגנות לסלטיקס. 85 נפרץ המבול והלייקרס מנצחים לראשונה את סלטיקס בגמר ואז אליפות ב 87 וגם ב – 88 וב 89 סדרת גמר ופרישה לקארים.

אם ככה לא נראית הקריירה של שחקן ה NBA  הגדול בכל הזמנים אז קארים גם הנחית מטוס!

Subscribe
Notify of
97 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
איתי עזרא
איתי עזרא
03/08/2014 15:49:43

מג׳יק היה טוב יותר מקארים

איתי עזרא
איתי עזרא
03/08/2014 15:50:25

ודנאקן נותן פייט רציני עוד 2 אליפויות והוא הגדול בזמנים

איתי
איתי
03/08/2014 15:51:41

אין ויכוח. קארים אחד הגדולים אבל הוא לא היה השחקן הכי טוב אפילו בקבוצה שלו. אז איך הוא הכי טוב בכל הזמנים ?

מוזס מאלון
מוזס מאלון
03/08/2014 18:27:15
Reply to  איתי

כשמאג׳יק הגיע כארים כבר היה מבוגר….בשיאו כארים היה הסנטר או השחקן המושלם.

דובי
03/08/2014 15:56:58

חתיכת פרובוקטור. ג'ורדן היה הכי גדול, אין בן אדם עם שכל ועיניים שחושב אחרת וצודק.

D-Rose
D-Rose
03/08/2014 18:08:18
Reply to  דובי

+1

Bullseye
Bullseye
03/08/2014 21:25:51
Reply to  D-Rose

+1

ולדי קוגן
03/08/2014 16:04:08

מנחם רק לתקן כמה טעויות:
1) קארים הגיע ללייקרס ב-75, לא ב-76.
2) ב-82 הלייקרס ניצחו את פילי, ב-83 הם חטפו סוויפ מידי הד"ר ומלון.
התואר שהייתי נותן לקארים זה השחקן הכי בלתי עציר בהיסטוריה. סקיי הוק זה פשוט אמנות. הגיע לו פסל רק על זה.

יניב
יניב
03/08/2014 16:06:05

ולדי מסכן מנחם זה עידו הפרובקטור 🙂

ולדי קוגן
03/08/2014 17:41:02
Reply to  יניב

טעות שלי לא שמתי לב.

דובי
03/08/2014 18:29:23

ג'ורדן כמובן היה גם הכי בלתי עציר בהיסטוריה, אבל יותר מזה הוא היה "הכי בלתי עציר כשהוא לא רצה שיעצרו אותו ואם עצרת אותו במקרה כשהוא לא רצה אז אוי ואבוי לך וכדאי שתיכנס למקלט או תבקש חילוף או לפחות סליחה".

ובזה ייחודו.

רועי ויינברג
Admin
03/08/2014 16:05:22

ת'אמת יש לך נקודה חזקה. יותר גדול ממג'יק. אולי לא היה מספר אחד בכל האליפויות, אבל בלעדיו מג'יק לא היה זוכה בכלום, כמו שבלי פיפן ג'ורדן לא היה לוקח כלום, ובלי ג'יימס/בוש לוויד הייתה אליפות אחת בלבד. יש סיבה לזה שיש לו יותר תארי אמ.וי.פי מכל אחד אחר. מלך.

Mbk
Mbk
03/08/2014 21:06:10

אל תאמר דברים בלי להבין
עוד שאני הייתי ילד ב80 מג׳יק בעונת הרוקי ניפק משחק של 42 נקודות ו 15 ריבאונד במשחק 6 כשקארים לא טס בכלל למשחק
מג׳יק גם קלע את סל הניצחון המפורסם בגארדן עם בייבי הוק שכל הביג 3 של בוסטון לא מצליחים לחסום אותו

מג׳יק היה לוקח אליפות בכל מצב , ב 2 האליפויות האחרונות של הלייקרס באייטיז קארים היה סביב ה 40 ומג׳יק היה הכוכב הבלתי מעורר של הקבוצה

ido moria
04/08/2014 10:40:12
Reply to  Mbk

אולי כי קארים נקע את הקרסול במשחק -5 ועדיין ניצח אותו על מוזס מלון.
כולם זוכרים את הנס של משחק – 6 אבל הנס האמיתי היה במשחק אחד קודם.

עוד דבר שלמדתי בתחקיר זה מג'יק הצעיר שרץ בהצלהבות לקארים אחרי איזה נצחון בנובמבר. והתחיל לחבק אותו ולהתלהב. קארים הדף אותו ואמר לו שאם הוא ישרוף את עצמו בהתלהבות כזו על משחקי נובמבר לא ישאר לו כלום במרץ אפריל.

מגיק היה הרכז אבל קארים היה הקפטן . ואת זה הלייקרים פה צריכים לזכור.

שרון
שרון
03/08/2014 16:11:12

לגבי ווילט וקארים-
https://www.youtube.com/watch?v=L2U4JSrpO78

Berch
Berch
04/08/2014 19:29:24
Reply to  שרון

וואו. אחלה וידאו

Zak
Zak
03/08/2014 16:21:57

קארים עבדול ג'אבר? אבל אבא שלי תמיד אומר שאתה לא עובד בהגנה ומתחיל להתאמץ רק כשמגיע הפלייאוף

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
03/08/2014 19:01:18
Reply to  Zak
מנחם לס
מנחם לס
03/08/2014 16:27:05

רק חולה קריקט אוסטרלי כעידו מוריה יבחר את עבדול ג'אבר לפני מייקל. אבל מה שכן, בשנים האחרונות אני נוטה יותר ויותר להסכים שלעבדול ג'אבר מגיע מקום בחמישיית כל הזמנים כסנטר, לפני צ'מברליין וביל ראסל.

דדי
דדי
03/08/2014 16:34:47

הכל נכון לגבי קארים – אולי גם הגדול מכולם לטעמי.

חוץ מדבר אחד –

הוא לא הלייקר הגדול מכולם.
אפילו לא השני הכי גדול.

התואר הזה מתחלק בין קובי למג'יק.

נתן
נתן
03/08/2014 21:36:36
Reply to  דדי

אי אפשר להיות הלייקר הגדול בכל הזמנים כשאתה אופציה 2 בשלוש מתוך חמש אליפויות, mvp אחד ואחוזים בסדר מהשדה. גדולה היא לא תחרות קליעות

דדי
דדי
04/08/2014 1:24:31
Reply to  נתן

אל תתערב בעניינים שאתה לא מבין בהם.

גם אם בשבילך ספציפית זה אומר לשתוק כל הזמן…

נתן
נתן
04/08/2014 10:23:07
Reply to  דדי

אכן תשובה אינטליגנטית כמו הכוכב שלך, כך גם אתה עורב צורח ופורח. ראיתי את ג'ורדן ומג'יק משחקים ואני מבטיח לך שעוד 10 שנים או אפילו פחות תמצא את עצמך מנסה להסביר לאנשים מי זה קובי בראיינט ולמה זה לא בסדר שהוא לא בדיון על הגדולים באמת. חזור לחור דדי ותמשיך לנבור בדיני חוזים וחוקי שכר.

יניב
יניב
04/08/2014 10:31:53
Reply to  נתן

חחח ואיך אתה בדיוק תסביר לאנשים על האיש והתמונה ?

נתן
נתן
05/08/2014 0:20:17
Reply to  נתן

כששמעתי שמשווים את קובי למייקל, חשבתי שרק חסרי הבנה או עיוורים יוכלו לטעון שהראשון יותר טוב, אבל יש לא מעט כאלה. גם לגבי לברון, אם יצליח לשמור על הסטטיסטיקות, בתוספת כמה אליפויות נוספות, תצטרך להתמודד עם אנשים שיטענו שהוא הטוב ביותר. בתקופה בה ג'ורדן שיחק הרוב המכריע של אגדות הכדורסל והמאמנים הגדולים טענו שזה השחקן הטוב ביותר שראו, חלקם מועמדים לתואר בעצמם ועדיין הפוסט הזה קיים, ז"א שהכותב טוען שהוא מבין בכדורסל יותר מהם. יש פה באתר שני אנשים שחושבים שהלוגו של הנבא זורח מתוך המצח שלהם, לא נורא, נסתדר עם עוד אחד.

דורבן32
דורבן32
03/08/2014 16:34:50

קארים כבר שנים לא בעל כמות החסימות הגבוהה ביותר.
אולג'וואן נישל אותו מהפסגה ואחר כך מוטומבו עבר אותו גם

גיא
גיא
03/08/2014 19:22:23
Reply to  דורבן32

ב-NBA סופרים חסימות רק מעונת 73/74, כך שהחסימות ב-4 העונות הראשונות של קארים במדי הבאקס לא נספרו. כך שאם לוקחים את עונת 73/74 כמידה, אפשר להוסיף לקארים כ-1100 חסימות למאזן הקריירה האמיתי (ב-73/74 לקארים 283 חסימות). בערך 4200 חסימות בקריירה, 400 יותר מאלאג'ואן וכ-1000 יותר ממטומבו. בכל מקרה אוהדים ותיקים יותר של ה-NBA, שזכו לראות את ראסל ואת ווילט בשיאו טוענים ששניהם חסמו הרבה יותר מקארים ומכל מי שבה אחריו, סביר להניח שהם צודקים לאור נתוני הריבאונדים המטורפים שהשניים חולקים.

דורבן32
דורבן32
04/08/2014 10:23:34
Reply to  גיא

מה שלא נספר לא נחשב.
כמו אמרת, אומרים שאם היו סופרים חסימות מההתחלה אז ראסל כנראה היה מחזיק בכמות החסימות הכי גבוהה וקארים כנראה היה עם יותר מ-4000 במקום ה-3189 שיש לו (מזכרון, יכול להיות שטעיתי במספר)
אבל לא ספרו, אז קארים כרגע רק 3 וראסל בכלל לא ברשימה..

עגל
עגל
03/08/2014 16:37:02

שחקן ענק ויש לך בהחלט קייס.
למיטב זכרוני אולג'ואן מחזיק בשיא החסימות

נדב
נדב
03/08/2014 17:32:14

עוד תיקונצ׳יק קטן: ב-80 הלייקרס ניצחו ב-6 משחקים

ותיקונצ׳יק גדול: חחחחחחחח … רק מייקל

Reignman
Reignman
03/08/2014 17:44:26

ועוד תיקון קטנצ'יק – קארים ממש לא 2.10, הוא 2'7, היינו 2.18. הסקייהוק בשילוב הגובה הזה הפך אותו לנשק כ"כ קטלני

דובי
03/08/2014 18:33:17

אולי פשוט תודה שסתם באת לעצבן ותתן את גרסתך לגיטריסט הטוב בהיסטוריה או שחקן דוקים בלתי נשכח שהיה יכול להתמודד כשווה מול הטובים ביותר לולא היה נולד בין הקנגורואים במדבר האוסטרלי

גיא
גיא
03/08/2014 19:56:05
Reply to  דובי

דווקא השחקן הדוקים התאילנדי, mikado chimp ,שגודל ע"י קופי מקאו בג'ונגל בגבול עם ויאטנם, הצליח להגיע לגמר אליפות העולם בדוקים 2012!
http://www.youtube.com/watch?v=LsS7TBLu1bE

דובי
03/08/2014 20:01:44
Reply to  גיא

סחטיין!

יניב
יניב
03/08/2014 20:32:20
Reply to  גיא

גדול!!!

Ohad243
Ohad243
04/08/2014 9:23:47
Reply to  גיא

יציאה. גדול.

גיא
גיא
03/08/2014 19:43:27

בין השנים 70-80 קארים היה השחקן הטוב בליגה בהפרש. ההבדל בין 6 האליפויות שלו לבין ה-6 של ג'ורדון הוא שבכל ה-6 שג'ורדון זכה הוא היה ללא ספק השחקן הטוב ביותר ב-NBA, בעוד שבתקופת הדומיננטיות של קארים הוא זכה ב-2 אליפויות (71 במדי הבאקס עם אוסקר רובטסון, 80 עם הלייקרס ומופע הקסמים של מאג'יק במשחק 6) – בשאר האליפויות של קארים הוא לא היה השחקן הכי טוב בקבוצה שלו, שלא לדבר על ה-NBA.

אני זוכר את פלייאוף 85 (אותו יצא לי לראות בעיקוב קל של חודש בגלל לוח השידורים הייחודי של ערוץ המזרח התיכון). הדומיננטיות של קארים, בעונתו ה-16!!!, הייתה מדהימה. לדעתי, קארים לא באותה מדרגה עם ג'ורדון (אף אחד לא קרוב לחלוק עם ג'ורדון את המקום הראשון), אבל הוא כן גדול הסנטרים.

דדי
דדי
03/08/2014 19:52:45

קארים בשיאו מעולם לא שיחק עם שחקן כמו פיפן.

אפילו באליפות עם אוסקר, אוסקר כבר היה בשלהי הקריירה ולא השחקן המדהים שידוע לכולם.

ובתקופה הזו קבוצות היו הרבה יותר חזקות כי היו הרבה פחות קבוצות בליגה.
דומיננטיות של שחקן אחד, או אחד ועוד כוכב ענק ולא מוערך כמו פיפן, לא הספיקה כדי לקחת אליפות בנבא של שנות ה 70 והשמונים.

גיא
גיא
03/08/2014 20:02:35
Reply to  דדי

אתה צודק, לא לחינם קארים זכה ב-6 תארי MVP בשנות ה-70. גם העובדה שקארים זכה ב-finals mvp ב-71 וב-85 היא מדהימה ומצביעה על קריירה מדהימה ויציבה על פני 2 עשורים.

Yamani1000
Yamani1000
03/08/2014 19:58:27

עידו, תיזהר שלא יעשו לך אורנה בנאי!!!

ido moria
04/08/2014 10:28:42
Reply to  Yamani1000

אני מחכה שאורנה בנאי תעשה אותי : )

Yamani1000
Yamani1000
03/08/2014 20:01:47

ולענייננו, אין לי ספק ש MJ הוא הגדול מכולם.

אבל, חייבים לומר שג'ורדן הפך לאייקון בינלאומי הרבה בחסות המכונה של NIKE.
קארים היה כל-כך טוב שהפך לכזה (סקייהוק, משקפיים, אריק איינשטיין…), למרות שהיה אולי הכוכב הכי לא סימפטי בתולדות הליגה.

דניאל
דניאל
03/08/2014 21:54:41
Reply to  Yamani1000

בדיוק ההפך. נייק הפכו להיות אייקון בינלאומי הרבה בחסות מייקל ג'ורדן. ברגע שהם שמו עליו את הנעליים האדומות-לבנות עם הסווש השחור הם הפכו למותג.

Yamani1000
Yamani1000
03/08/2014 22:44:49
Reply to  דניאל

לא אתווכח.

עדיין, הכדורסלן הראשון לדעתי שיצר סימביוזה כזו עם תאגיד בינלאומי.

גיא
גיא
03/08/2014 20:19:55

קארים מדגים צעד וחצי:

http://www.youtube.com/watch?v=RBRJ2qCx5VM

דדי
דדי
03/08/2014 20:23:03

למישהו בגובה 2:18 שהיה בשיאו לפני הבום התקשורתי שמג'יק ובירד הביאו לליגה, אין שום סיכוי להתחרות ב"אייקוניות" עם ההתעופפויות של ג'ורדן.
לא עם הפופולריות, ואפילו לא עם ההערכה המקצועית בעיני אוהד הנבא הממוצע.

דדי
דדי
03/08/2014 20:24:34

בשנות ה 70, הפלייאוף של הנבא – כולל הגמר – אפילו לא היו משודרים בשידור ישיר !

נו באמת
נו באמת
03/08/2014 20:33:44

באייטיז קארים לא היה השחקן הטוב בליגה.
בסבנטיז? אולי היה הכי טוב בNBA, אבל דוקטור J היה בABA,
ועוד אחד, אחד שקארים מעולם לא הצליח להתמודד איתו כמו שצריך, מר מוזס מאלון.

מעבר לכך-
כל מי שצפה, צופה ויצפה, מבין שתור הזהב של הכדורסל היה בשנות ה80-90. וכאן ברור לחלוטין מי האחד והיחיד מעל כולם, ולא רק הצופים אומרים את זה. רג'י, בארקלי, בירד, וכל אחד מהעידן ההוא, יודו ואף יתגאו שזכו לשחק מול הגדול מכולם.

דדי
דדי
03/08/2014 20:53:43

"נו באמת" – כל קשר בינך לבין האמת מקרי ביותר.

חסר מושג לחלוטין.

Mbk
Mbk
03/08/2014 21:14:43

אחד הדברים שלא מדברים עליו בקשר לקארים
הוא היה מסוגר מאוד ואנטי גדול נגד המדייה דבר שלא הוסיף לו נקודות בתואר חביב הקהל
האמריקאים לא ידעו איך לאכול את לו אלסינדור שהפך לקארים עבדול ג׳אבר

קארים יכל להיות בנקל הגדול ביותר בכל הזמנים מלבד קריירת האן בי איי הוא היה גם אגדת קולג׳ים
מייקל ג׳ורדן הוא השחקן המושלם ביותר ששיחק כדורסל בעיקר בשל רמת התחרותיות והשיווק האגרסיבי לא הזיק ( אתמול רכשתי 2 זוגות ג׳ורדן 30 שנה לאחר שהגיע לליגה)
יחד עם מג׳יק ובירד הם הראשמור של הליגה ולא נראה שיש איום מסוים על ההר הזה . לא לברון לא דוראנט ובטח שלא טים דאנקן השפיעו על המשחק כמו ה 4 האלו

עידו – שחוט את ראסל 11 אליפיות אבל נגר רציני 44% מהשדה בתקופה שהוא שיחק נראה מגוכח בכל קנה מידה 🙂

איל
איל
03/08/2014 22:40:08
Reply to  Mbk

מידן. אני לא מתווכח איתך ועם השאר בנושא שנות ה80-90, מסיבות ברורות, אבל בעניין ראסל, הרשה לי להתערב.
ווילט צ'מברליין-54%
וויליס ריד-48%
בוב פטיט-44%
נייט ת'ורומונד-42%
ג'ורג' מייקן-40%
דולף שייס-38%
אלו היו האחוזים אז.

Mbk
Mbk
03/08/2014 22:53:51
Reply to  איל

נתתי דלק לעידו והוספתי סמייילי
לא מלמדים אותכם הבנת הנקרא בבית הספר ?
גם אם ראסל היה קולע ב 4 אחוז השדה הוא אחד השחקנים הכי גדולים בתולדות המשחק ולו רק בגלל המלחמה הבלתי פוסקת שלו בגזענות
בתקופה ששיחק היה מעורב פוליטית ( מייקל תמי שמר על טפלון ולא התערב ) לצד לותר קינג , ג׳קי רובינסון ומוחמד עלי
ראסל השיג 9 אליפיות ו 2 אליפיות כמאמן שחקן . בעל אופי נדיר . שמעתי פעם פרשן ( לא זוכר מי ) שטען שלו ראסל היה משחק כיום היה ברמה של בן וולאס ( הגנה ללא התקפה ) . זה נשמע לי מגוחך לחלוטין . ראסל היה וינר גדול .אם צמברליין לא היה משחק 8 פעמיים בעונה מול ראסל המספרים שלו היו גדולים יותר
בעונה שבו ווילט קלע 50.4 עם 25.7 ריבאונד ואוסקר קבע ממוצע טריפל דאבל ביל ראסל היה האם וי פי וזה אומר הכל

איל
איל
03/08/2014 23:01:13
Reply to  Mbk

הבנת הנקרא?
א. טענת שהאחוזים של ראסל היו מחפירים, תיקנת אותך.
ב. איפה טענתי שראסל לא היה גדול?! ראסל היה אולי שחקן ההתקפה הכי אנדרייטד בהיסטוריה, ועל ההגנה כולנו יודעים.

Mbk
Mbk
03/08/2014 23:14:56
Reply to  איל

כן הבנת הנקרא
למדתם כבר – לשון סגי נהור ?
שיש מדור פרות קדושות על האש שבו קארים לפני מייקל , אז ההצעה לשחוט את ראסל + תוספת של אחוזי הקליעה כנקודת מיקוח ( לא רלוונטית בעליל ) + סמיילי ( אליבא דה מנחם עבור רפה ההבנה והשכל )
ולא תיקנת אותי לראסל ממוצע קרירה של 44% מהשדה .נתת דוגמאות לא רלוונטיות . גם לקובי ממוצע של 45 שרק ילך וירד אז מה ?

איל
איל
04/08/2014 0:19:02
Reply to  איל

מידן, אני לא מבין מה אתה רוצה.
סבבה, סיפרת בדיחה. לא הצחיקה אותי אז חשבתי שאתה רציני. הלאה.
(ד"א, קובי הוא שוטינג גארד. יעני, זורק מבחוץ. איך אפשר להשוות אותו לשחקן שלא זורק מחוץ לצבע?)
(עוד פעם ד"א, אתה לא יכול לצחוק על העברית של מישהו תוך כדי התבלבלות בין ש וכש ורווח בין המילה לסימן הפיסוק).

Mbk
Mbk
04/08/2014 0:38:38
Reply to  איל

איל תכלס אתה צודק
נסחפתי קצת ותפסתי עלייך ישבן יותר גדול משל סרינה ( מקבלת בראש מקרבר שחבל על הזמן )
(כ) שצריך להתנצל אהיה הראשון להרים את הכפפה ולעשות כך
מעולם לא צחקתי על העיברית של איש ואם כבר אז האוטו ספלר שאמור לתקן שגיאות מחלל את רוב בתגובות שלי
טכנולוגיה יודעת להיות מבאסת
התנצלותי הכנה מקרב לב

איל
איל
04/08/2014 0:45:17
Reply to  איל

שולם שולם לעולם ברוגז ברוגז אף פעם.
דמיין אותי מרים את הזרת.

Bullseye
Bullseye
03/08/2014 21:24:54

הסיבות למה פסלת את ג'ורדן טיפשיות
פסלת אותו כי לא שיחק ב3 קבוצות? בגלל שפרש וחזר כמו כלום?
אם מה שהתכוונת הוא השחקן שהכי היינו רוצים שייצג את הnba אז גם קרים לא ברשימה
זה נראה יותר כאילו ניסית לשחוט פרה רק כדי שיאמרו שאתה לא מפחד, ולא באמת כי אתה מאמין בזה

נתן
נתן
03/08/2014 21:44:29

הגדולה האמיתי של ג'ורדן היתה לזכות באליפויות רצופות כשהקבוצה שלו לא הכי טובה בליגה. זה משהו שאפילו לארי בירד לא עשה, ובטח לא הלייקרים שכל הלייצנים פה מזכירים.

Mbk
Mbk
03/08/2014 21:51:08
Reply to  נתן

מאיפה הבאת את זה ?
יוטה הייתה טובה מהבולס ? סיאטל ? פורטלנד ? הלייקרס הזקנה של 91 ? אולי ובערבון מוגבל הסאנס של בארקלי

הלייקרס ובוסטון היו שוות ברמתן לא היה ספק שהן הטובות בליגה כל אחת באיזור שלה

נתן
נתן
05/08/2014 0:07:39
Reply to  Mbk

הבאתי את זה מצפייה בהרבה סדרות בתקופת האליפויות של הבולס. אתה מצמצם את החשיבה לגמר אבל אין צורך, ניו יורק ניקס של יואינג היתה יותר טובה מהבולס, במיוחד אם מסתכלים על המצ'אפים. גם פורטלנד וגם פיניקס, למרות שלא היה לה מצ'אפ טוב נגד הבולס. דווקא הלייקרס בגמר סבלו מהפציעה של מג'יק שחיסלה להם אליפות. היום כולם אומרים ששיקגו היו הכי טובים, אבל אז זה לא היה כל כך ברור. ג'ורדן הצליח להעלות את רמת המשחק האישית והקבוצתית ולהכניס ווינריות בכל הקבוצה. זה לא משהו שמתבטא בסטטיסטיקות, הוא פשוט היה שם כשצריך אותו ופתר כל בעיה, התגבר על כל שומר.

דניאל
דניאל
03/08/2014 21:56:04
Reply to  נתן

WTF

דדי
דדי
03/08/2014 22:46:32
Reply to  נתן
Mbk
Mbk
04/08/2014 1:02:19

פרה קדושה – סרינה ווילאמס
חזרה מפיגור 1-5 מול אנג׳לה קרבר, הצילה 2 נקודות מערכה וניצחה 7-6 כולל 1-7 בטייברק

ז
ז
04/08/2014 2:05:27

ידידיי היקרים,
הוויכוח שלכם עקר.
יש רק שחקן אחד שהוא הגדול שביותר, שהעפיל על קרים, מג'יק, בירד, ראסל, ואנו כולנו עדים:
המלך לברון הראשון!
יש לו לא אחת, אלא שתיים!! שתי אליפויות שנשא על גבו הרחב והמסוקס.
יש לו כוח מתפרץ של פר הרבעה ומראה תואם (אני אוהבת את המראה הקשוח שלו… הבעות פניו ממיסות אותי! כזה טף-גיי! ♥)
יכולותיו הכדורסלניות עילאיות אל אלה שקדמו לו- הוא מאחד בקירבו את הוירטואוזיות של ג'ורדן, האופי של ראסל, אי-העצירות של קרים!
כי מלך יש רק אחד !!!
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
שלכם בידידות,
ז

דרור
דרור
04/08/2014 2:25:57

מי שוחט את קובי? כ"כ מגיע לו להישחט.
מנחם, אין דבר כזה "יכולות כדורסלניות". יש "יכולות כדורסל" או סתם "יכולות".

נתן
נתן
05/08/2014 12:12:12
Reply to  דרור

זו לא שחיטה, זו התעללות בגופה. אגב, רוב הסיכויים שהשנה זו תהיה גופה שמתעללת בעצמה…

Berch
Berch
04/08/2014 7:53:14

למרות כל הטיעונים של כל אלו שלפני אני חושב שיש לך קייס.
מה שעשה את מייקל כל כך אייקוני הוא השיפור העצום באפשרויות הסיקור הטלויזיוני.
ה NBA נהיה ענק בשלהי מג'יק-בירד והיה צריך להכניס מישהו למשבצת.
מייקל היה מעולה, אין מה לומר…. אבל אם מייקל היה משחק בשנות ה 70-80 לא בטוח שמישהו היה מכיר אותו היום.

ido moria
04/08/2014 9:59:10

להשוות בין ג'ורדן לקארים זה להשוות בין תפוחים למנדרינות. הם תפקידים אחרים לגמרי… אבל הפרה הקדושה שרוב הקוראים נפלו בהבנתה הוא לא מי שחקן הכדורסל הטוב בכל הזמנים אלא מי שחקן ה NBA הגדול בכל הזמנים ומה לעשות את ה NBA מודדים בשנות משחק, נקודות, אליפויות MVP וגם … מחויבות לליגה.

קארים כבר 25 שנה לא משחק אבל השיאים שלו עדיין מחזיקים מעמד… היחיד שעומד בויכוח מולו זה דווקא ביל ראסל אבל הצלחתי אכשהוא לפסול אותו כי הוא עשה הכל בשיטה של קבוצה אחת לא 2 כמו מייקל (כולל הקרולג') ולא ב שלוש קבוצות כפי שקארים עשה ועל פני 20 שנה ולא 10 שנים.

ואגב אחרי התחקיר הארוך שעשיתי לפני שפרסמתי את הטור אני בדיעה שאין מג'יק בלי קארים כי הוא המוציא לפועל שהכל נתקע.

מסקנה שנייה היא שכולכם חייבים לראות לפחות 2 משחקים של מילוויקי באקס של תחילת שנות ה-70. איזה קבוצה מטורפת!

דובי
04/08/2014 13:36:58
Reply to  ido moria

בירוקרט כזה…
אני אנסח את הביטוי שיתאים לך לטופס:
"מייקל ג'ורדן הוא שחקן הNBA הגדול ביותר בכל הזמנים".

דובי
04/08/2014 13:38:06
Reply to  דובי

אבל גם קארים היה אחלה "שחקן NBA".

ido moria
04/08/2014 14:04:19
Reply to  דובי

הממ.. מאד מעניין… לא היית אומר שאתה קצת מקובע?

יותר שנות משחק יותר אליפויות וגמרים יותר נקודות. ןעדיין קריירת ה NBA של ג'ורדן יותר גדולה?

הייתי אומר שהפרה הזאת נשחטה.

דובי
04/08/2014 15:43:58
Reply to  ido moria

להגיד אפשר הכל.
וגם לחשוב.
אבל אם הייתי במקומך לא הייתי מזמין חברים לאסאדו שמבוסס ספציפית על הפרה הזאת, אלא אם כן אתם חובבים מנות דמיוניות שם למטה ביבשת של הגולים והפושעים.

נתן
נתן
05/08/2014 12:15:14
Reply to  ido moria

זה מזכיר לי את הקיבוץ בו מודדים הכל לפי ותק בלי להתחשב בהישגים…

Bullseye
Bullseye
04/08/2014 14:13:28
Reply to  ido moria

הקריטריונים שלך מעוותים
גדולת שחקן נמדדת בכך שאא לעצור אותו, בשיפור תמידי ובכמות ההשפעה על הליגה
בטח לא בכמה קבוצות שיחק (זה פרס למטייל ע"ש גמאל קרופרד)
ומה לעשות, גם לא במחוייבות

ido moria
04/08/2014 14:24:19
Reply to  Bullseye

על תהיה לי פה ביבי ותכניס דוגמאות שלא קשורות לדיון 🙂

קארים היה כל כך גדול שלקח את UCLA ועשה מהם אלופים גדולים.
אח"כ הוא הלך לקבוצה שלא הייתה קיימת ועשה מהם אלופים גדולים וזה בעידן של סופר גדוילים.
ואז הוא הלך לליקרס ובכל שנות ה-80 אנח חושב שהם לא החמיצו פעם אחת סדרת גמר שקארים שחקן חמישייה וקפטן ובורג סופר חשוב בהתקפה והגנת הלייקרס.

לעומתו ג'ורדן היה צריך את פיל ג'קסון בשביל שהוא יתחיל לפרוח.

אז ג'ורדן יותר מרגש אותך? קארים יותר יעיל ועושה את זה לאורך שנים. בכל הסביבות שהוא שיחק בהם.

יניב
יניב
04/08/2014 14:35:24
Reply to  ido moria

אתה גדול עידו,רק אל תעשה את הטעות ותכתוב שלדעתך הוא יותר גדול מלברון כי על זה חברים באתר לא יסלחו לך ויאכלו אותך חי

ido moria
04/08/2014 14:39:28
Reply to  יניב

– "קואץ' בלאט, מה זה חצי פינה?" (ג'יימס)

גיא
גיא
04/08/2014 14:17:58
Reply to  ido moria

הבעייה שלי באמירה שקארים שחקן מס' 1 בכל הזמנים היא שבמס' פעמים, גם כאשר היה בשיא הקריירה, כאשר פגש שחקנים ששיחקו לחולשות שלו, הוא לא מצא דרך לנצח. לדוגמא גמר פלייאוף 83 כאשר הלייקרס הפסידו 4-0 לסיקסרס. הסיבה המרכזית להפסד הייתה חוסר היכולת של הלייקרס ושל קארים לעצור את מוזס מאלון בריבאונד. מאלון סיים את הסדרה עם 25.8 נק' ו-18.0 ריבאונדים למשחק, קארים סיים את הסדרה עם 7.5 רב' למשחק. ג'ורדון, בכל סדרת פלייאוף ששיחק תמיד הרים את הרמה ועשה הכל בשביל לנצח (גם עם זה לא הספיק, היה ברור שג'ורדון נתן את הכל על המגרש).

ido moria
04/08/2014 14:36:46
Reply to  גיא

זאת לא הטענה. הטענה שלי היא שהוא שחקן ה NBA הגדול בכל הזמנים, כי הוא מחזיק את הקריירה הכי מכובדת שיש לשחקן NBA להציע.

ואתה מראה לי שנה אחת, שבא קארים הגיע לגמר מול ועידת כוכבים שיכולה להזכיר רק את בוסטון 98 או מיאמי 2012. קארים שיחק משנת 69 עד 89.

מוזס מלון אצלי בחמישיית חמשת הסנטרים הגדולים.

גיא
גיא
04/08/2014 14:46:58

שאלת הקריטריונים ל"קביעת" ה-G.O.A.T היא שאלה מעניינת –
מה חשוב יותר, היכולת בשיא הקריירה, או אורך שיא הקריירה? מס' אליפויות או מס' תארי MVP? כמות הנקודות בקריירה או ממוצע נק' למשחק בקריירה?
אחת הסיבות שקיימת הסכמה די נרחבת בקרב פרשני כדורסל שג'ורדון הוא מס' 1 היא שהוא מנצח, או כמעט מנצח בכל הקטגוריות. ובהשוואה לקארים:

מס' אליפויות: קארים 6, ג'ורדון 6
finals mvp: קארים 2, ג'ורדון 6
MVP: קארים 6, ג'ורדון 5
all nba first team: קארים 10, ג'ורדון 10
rookie of the year: קארים +, ג'ורדון+
Defensive Player of the Year: קארים 0, ג'ורדון 1
NBA All-Defensive First Team: קארים 5, ג'ורדון 9
NBA scoring champion: קארים 2, ג'ורדון 10
סה"כ נק' קריירה: קארים 38387 נק' (מס' 1), ג'ורדון 32292
ממוצע נק' למשחק קריירה: קארים 24.6, ג'ורדון 30.1 (מס' 1)

במפורש 2 שחקנים גדולים, לדעתי הגדולים ביותר בעמדתם. אבל בהשוואה בין ה-2, לדעתי (ואני חושב שהסטטיסטיקות מסכימות) ג'ורדון עדיין מס' 1.
אני צופה במשחקי כדורסל מאז תחילת שנות ה-80, כך שיצא לי לראות
(ותודה לערוץ המזרח התיכון) את קארים באליפויות של 82, 85, 87 ו-88. כמו כן יצא לי לצפות במלוא הקריירה של ג'ורדון. דומיננטיות כמו של ג'ורדון לא ראיתי לפניו או אחריו.

ido moria
04/08/2014 15:04:39
Reply to  גיא

ג'ורדן שחקן הכדורסל הטוב בעולם, אבל מבחינת קריירה קארים לוקח … תראה מה כתבתי לעין השור לפניך..

קריירת מכללות UCLA 3 אליפויות.
שליטה בשנות ה-70 (6 MVP משם)
שנות ה-80 9 או עשר סדרות אליפות.
אחרי הפרישה עוד 2 אליפויות כעוזר ב 99-00.

גיא
גיא
04/08/2014 14:58:08

דרך אגב כלל וכלל אין לי בעייה עם שחיטת פרות (קדושות או לא) אני חובב אסדו מושבע!
ותמיד נעים להזכר בימי קיץ עגומים אלו במוזס מאלון מרביץ לקארים בגמר 83'.

http://www.youtube.com/watch?v=aQWC3QupTBo

ido moria
04/08/2014 15:05:29
Reply to  גיא

אני כבר שנים מנסה להיות צמחוני ….

גיא
גיא
04/08/2014 15:22:23
Reply to  ido moria
דובי
04/08/2014 15:47:39
Reply to  גיא

צמחונות זה פשע. אישית נקרע לי הלב לראות סינטה טובה מושלכת לפח רק בגלל שאוכלי החסה השתלטו על ראשות הממשלה.
ואני משוכנע שיסכימו איתי גם הבעלים המקוריים של הנתח.

למות לחינם סאקס!

נתן
נתן
05/08/2014 0:28:47
Reply to  גיא

שמע משהו: ההודים לא אוכלים פרות כי הם מאמינים שהן קדושות. היהודים לא אוכלים חזיר כי הם מאמינים שהוא טמא. הארגנטינאים אוכלים הרבה בקר כי הנשיא שלהם דחף להם בזול ושדד את המדינה. כל אחד והסיבות שלו….

דובי
04/08/2014 15:52:28

ידידי, קראתי שוב את הפוסט וגם את דברי הסנגוריה שלך בתגובות. אני חוזר בי במידה מסויימת. על פי הסטנדרטים שהצבת, קארים אכן מתאים יותר מג'ורדן לתואר שאתה מבקש להעניק.
זה לא אומר שהוא היה יותר טוב, משמעותי או "גדול".
זה אומר שתפרת את ההגדרה כך שתתאים יותר ליטרים מאשר לג'ורדן.

ido moria
04/08/2014 15:56:50
Reply to  דובי

אני כבר אובד עיצות מי תהיה הפרה הבאה?

בדקתי את הקשר בין נייק – לבין מקבלי המשכורות הגבוהות והלא מוצדקות בליגה, על סמך החוזים המופרכים של אמארא ובוזר הד, ותנחש מה?
כולם עובדים בשבילם!

דובי
04/08/2014 16:04:24
Reply to  ido moria

אתה צוחק!! המשכורת של אמארה מופרכת???
בואנה אתה חייב להעלות על זה פוסט!

דובי
04/08/2014 16:08:10
Reply to  דובי

אצלי דברים כאלה מתחברים משום מה ליונתן גפן ולבילויים.
הוא כותב
"את הברק רואים אבל את הרעם שומעים"

והם שרים
"הנשים כאן יפות והאוכל טעים
ים המלח מלא בדגים נפלאים "

שזה בעצם שני צדדים של אותו מטבע

נתן
נתן
05/08/2014 0:24:42

אגב, לא הבנתי למה שחקן נבא גדול צריך קריירת קולג' טובה? אולי נשווה גם ציונים מהיסודי? הערכות מהגן?

k_700
k_700
05/08/2014 2:31:07
Reply to  נתן

אתה ב-5 השנים הראשונות שלך לצפייה בכדורסל אמריקאי מקצועני נכון?

נתן
נתן
05/08/2014 12:07:15
Reply to  k_700

הכוונה היתה כמובן, מדוע כדי לקבוע ששחקן הוא גדול, צריך להתייחס לקריירת הקולג' שלו.

דדי
דדי
05/08/2014 2:18:10

טוב זה לא בדיוק אירוע "נדיר" כשאתה לא מבין משהו שקשור לנבא.

נתן
נתן
05/08/2014 12:06:02
Reply to  דדי

טרול

מוזס מאלון
מוזס מאלון
05/08/2014 11:55:31

זה לא הלך לו…..http://www.youtube.com/watch?v=wvo_Saiwsgw